2431 Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu
CZ-ISCO Kód
2431
Jméno
Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu
Definice
Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu připravují a koordinují reklamní strategie a kampaně, určují trh pro nové produkty a služby a vyhledávají a rozvíjejí tržní příležitosti pro nové a stávající zboží a služby.
Příklady pracovních činností:
plánování, vytváření a organizace reklamních politik a kampaní na podporu cílů prodeje;
poskytování poradenství řídícím pracovníkům a klientům v oblasti strategie a kampaní s cílem dosáhnout na cílové trhy, vytváření povědomí zákazníka a účinné propagování vlastností zboží a služeb;
tvorba reklamních spotů a textů, zajišťování televizní a filmové produkce a umístění reklamy ve sdělovacích prostředcích;
analýza údajů o spotřebitelských vzorcích a preferencích;
výklad a předpovídání současných a budoucích zákaznických trendů;
výzkum potenciální poptávky a charakteristiky trhu pro nové zboží a služby a shromažďování a analýza údajů a jiných statistických informací;
podpora růstu a rozvoje podniku prostřednictvím přípravy a realizace marketingových cílů, politik a programů;
zadávání a provádění průzkumů trhu s cílem stanovit tržní příležitosti pro nové a stávající zboží a služby;
poskytování poradenství v různých oblastech marketingu, jako je produktový mix, stanovení cen, podpora reklamy a prodeje, prodejní a distribuční kanály.
Příklady zaměstnání zařazených do této podskupiny:
Reklamní textař
Specialista v oblasti reklamy
Analytik průzkumu trhu
Specialista v oblasti marketingu
Zaměstnání této podskupiny jsou rozdělena na následující kategorie:
24311 Specialisté v oblasti marketingu
24312 Specialisté v oblasti propagace a reklamy
24313 Specialisté průzkumu trhu
Příklady pracovních činností:
plánování, vytváření a organizace reklamních politik a kampaní na podporu cílů prodeje;
poskytování poradenství řídícím pracovníkům a klientům v oblasti strategie a kampaní s cílem dosáhnout na cílové trhy, vytváření povědomí zákazníka a účinné propagování vlastností zboží a služeb;
tvorba reklamních spotů a textů, zajišťování televizní a filmové produkce a umístění reklamy ve sdělovacích prostředcích;
analýza údajů o spotřebitelských vzorcích a preferencích;
výklad a předpovídání současných a budoucích zákaznických trendů;
výzkum potenciální poptávky a charakteristiky trhu pro nové zboží a služby a shromažďování a analýza údajů a jiných statistických informací;
podpora růstu a rozvoje podniku prostřednictvím přípravy a realizace marketingových cílů, politik a programů;
zadávání a provádění průzkumů trhu s cílem stanovit tržní příležitosti pro nové a stávající zboží a služby;
poskytování poradenství v různých oblastech marketingu, jako je produktový mix, stanovení cen, podpora reklamy a prodeje, prodejní a distribuční kanály.
Příklady zaměstnání zařazených do této podskupiny:
Reklamní textař
Specialista v oblasti reklamy
Analytik průzkumu trhu
Specialista v oblasti marketingu
Zaměstnání této podskupiny jsou rozdělena na následující kategorie:
24311 Specialisté v oblasti marketingu
24312 Specialisté v oblasti propagace a reklamy
24313 Specialisté průzkumu trhu
CZ-ISCO
- 0 Zaměstnanci v ozbrojených silách
- 1 Zákonodárci a řídící pracovníci
- 2 Specialisté
- 3 Techničtí a odborní pracovníci
- 4 Úředníci
- 5 Pracovníci ve službách a prodeji
- 6 Kvalifikovaní pracovníci v zemědělství, lesnictví a rybářství
- 7 Řemeslníci a opraváři
- 8 Obsluha strojů a zařízení, montéři
- 9 Pomocní a nekvalifikovaní pracovníci