243 Specialisté v oblasti prodeje, nákupu, marketingu a styku s veřejností
CZ-ISCO Kód
243
Jméno
Specialisté v oblasti prodeje, nákupu, marketingu a styku s veřejností
Definice
Specialisté v oblasti prodeje, marketingu a styku s veřejností plánují, rozvíjejí, koordinují a realizují programy šíření informací s cílem podpořit organizaci, zboží a služby a zastupovat společnost při prodeji různých technických, průmyslových, zdravotnických, farmaceutických a informačních produktů a služeb.
Náplň jejich práce obvykle zahrnuje: zadávání a provádění průzkumu trhu, analýzu zjištění a plánování reklamních a marketingových činností a styku s veřejností; podporu ekonomického růstu a rozvoje prostřednictvím přípravy a plnění marketingových cílů, politik a programů; plánování a organizaci reklamních kampaní; hodnocení a výběr materiálů připravených jejich autory, ilustrátory, fotografy a jinými pracovníky s cílem vytvořit pozitivní publicitu; získávání a aktualizace znalostí o zboží a službách zaměstnavatelů a konkurence a o podmínkách na trhu; hodnocení potřeb zákazníků, představování a informování o zboží a službách; návštěvy pravidelných a potencionálních zákazníků s cílem zjistit marketingové možnosti a reagovat na ně; přípravu cenových nabídek, jednání o cenách a podmínkách úvěrů a konečnou formulaci smluv.
Zaměstnání této skupiny jsou rozdělena na následující podskupiny:
2431 Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu
2432 Specialisté pro styk s veřejností
2433 Specialisté v oblasti prodeje a nákupu produktů a služeb (kromě informačních a komunikačních technologií)
2434 Specialisté v oblasti prodeje a nákupu informačních a telekomunikačních technologií
Náplň jejich práce obvykle zahrnuje: zadávání a provádění průzkumu trhu, analýzu zjištění a plánování reklamních a marketingových činností a styku s veřejností; podporu ekonomického růstu a rozvoje prostřednictvím přípravy a plnění marketingových cílů, politik a programů; plánování a organizaci reklamních kampaní; hodnocení a výběr materiálů připravených jejich autory, ilustrátory, fotografy a jinými pracovníky s cílem vytvořit pozitivní publicitu; získávání a aktualizace znalostí o zboží a službách zaměstnavatelů a konkurence a o podmínkách na trhu; hodnocení potřeb zákazníků, představování a informování o zboží a službách; návštěvy pravidelných a potencionálních zákazníků s cílem zjistit marketingové možnosti a reagovat na ně; přípravu cenových nabídek, jednání o cenách a podmínkách úvěrů a konečnou formulaci smluv.
Zaměstnání této skupiny jsou rozdělena na následující podskupiny:
2431 Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu
2432 Specialisté pro styk s veřejností
2433 Specialisté v oblasti prodeje a nákupu produktů a služeb (kromě informačních a komunikačních technologií)
2434 Specialisté v oblasti prodeje a nákupu informačních a telekomunikačních technologií
CZ-ISCO
- 0 Zaměstnanci v ozbrojených silách
- 1 Zákonodárci a řídící pracovníci
- 2 Specialisté
- 3 Techničtí a odborní pracovníci
- 4 Úředníci
- 5 Pracovníci ve službách a prodeji
- 6 Kvalifikovaní pracovníci v zemědělství, lesnictví a rybářství
- 7 Řemeslníci a opraváři
- 8 Obsluha strojů a zařízení, montéři
- 9 Pomocní a nekvalifikovaní pracovníci