2356 Lektoři a učitelé informačních technologií na ostatních školách
CZ-ISCO Kód
2356
Jméno
Lektoři a učitelé informačních technologií na ostatních školách
Definice
Lektoři a učitelé informačních technologií na ostatních školách vypracovávají, plánují a realizují školící programy a kurzy pro uživatele počítačových a jiných informačních technologií mimo hlavní proud základního, středního a vysokoškolského vzdělávání.
Příklady pracovních činností:
určování potřeb a požadavků jednotlivých uživatelů a organizací na školení v oblasti informačních technologií;
příprava a vytváření učebních materiálů a pomůcek, jako jsou učebnice, vizuální pomůcky, lekce on-line, demonstrační modely a podpůrná referenční dokumentace;
navrhování, koordinace, plánování a řízení školících a rozvojových programů, které mohou být použity pro individuální nebo skupinovou výuku, pomoc při organizování konferencí a seminářů;
monitorování a hodnocení kvality a efektivnosti výuky, upravování metod a prostředků výuky vzhledem k předpokládaným výsledkům kurzů;
získávání informací o aktuálních verzích programů, o vývoji softwaru a o obecných trendech v informačních technologiích;
zpracování produktů a materiálů pro konečné uživatele, jako jsou například učební a školící materiály, pokyny pro provoz a údržbu, on-line pomoc.
Příklady zaměstnání zařazených do této podskupiny:
Počítačový instruktor
Instruktor v oblasti softwaru
Příklady zaměstnání zařazených do jiných podskupin:
Akademický pracovník na vysoké škole – 2310
Učitel odborného předmětu na střední škole – 2320
Učitel na střední škole (kromě odborných předmětů) – 2330
Učitel na konzervatoři – 2330
Učitel na 2. stupni základní školy – 2330
Učitel na 1. stupni základní školy – 2341
Specialista v oblasti rozvoje lidských zdrojů – 2424
Zaměstnání této podskupiny jsou zahrnuta do jedné souhrnné kategorie:
23560 Lektoři a učitelé informačních technologií na ostatních školách
Příklady pracovních činností:
určování potřeb a požadavků jednotlivých uživatelů a organizací na školení v oblasti informačních technologií;
příprava a vytváření učebních materiálů a pomůcek, jako jsou učebnice, vizuální pomůcky, lekce on-line, demonstrační modely a podpůrná referenční dokumentace;
navrhování, koordinace, plánování a řízení školících a rozvojových programů, které mohou být použity pro individuální nebo skupinovou výuku, pomoc při organizování konferencí a seminářů;
monitorování a hodnocení kvality a efektivnosti výuky, upravování metod a prostředků výuky vzhledem k předpokládaným výsledkům kurzů;
získávání informací o aktuálních verzích programů, o vývoji softwaru a o obecných trendech v informačních technologiích;
zpracování produktů a materiálů pro konečné uživatele, jako jsou například učební a školící materiály, pokyny pro provoz a údržbu, on-line pomoc.
Příklady zaměstnání zařazených do této podskupiny:
Počítačový instruktor
Instruktor v oblasti softwaru
Příklady zaměstnání zařazených do jiných podskupin:
Akademický pracovník na vysoké škole – 2310
Učitel odborného předmětu na střední škole – 2320
Učitel na střední škole (kromě odborných předmětů) – 2330
Učitel na konzervatoři – 2330
Učitel na 2. stupni základní školy – 2330
Učitel na 1. stupni základní školy – 2341
Specialista v oblasti rozvoje lidských zdrojů – 2424
Zaměstnání této podskupiny jsou zahrnuta do jedné souhrnné kategorie:
23560 Lektoři a učitelé informačních technologií na ostatních školách
CZ-ISCO
- 0 Zaměstnanci v ozbrojených silách
- 1 Zákonodárci a řídící pracovníci
- 2 Specialisté
- 3 Techničtí a odborní pracovníci
- 4 Úředníci
- 5 Pracovníci ve službách a prodeji
- 6 Kvalifikovaní pracovníci v zemědělství, lesnictví a rybářství
- 7 Řemeslníci a opraváři
- 8 Obsluha strojů a zařízení, montéři
- 9 Pomocní a nekvalifikovaní pracovníci